Alla inlägg under maj 2010

Av missmolli - 7 maj 2010 10:00

Godmorgon i ottan! Idag vart vi försenade till dagis igen. Dottis vill absolut köra runt med sin vagn i hela lägenheten istället för att klä på sig. När hon skulle in i badrummet med den sa jag stopp och då blev hon föööööööööööööörbannad! Till slut kom vi i allafall iväg. Nu har jag precis mailat min praktikskola om en fältstudie som jag ska göra i slutet av maj. Skönt att ha det gjort och hoppas att jag kan komma dit då. Det var ett och ett halvt år sen jag var där så det ska bli skoj att träffa personalen och alla barn. Nu är det kaffe, dusch och plugg som gäller. Odlade ett par chili-frön för ett par veckor sen som jag har följt och tagit hand om (skoluppgift i biologi). Tills för två dagar sen hade det inte hänt någonting med dem, jag trodde fröna var döda, men så igår tittade två små små gröna blad upp  . Ska sammanställa en dokumentation över deras hitintills korta liv och ha med till biologilektionen idag  .

  

Av missmolli - 6 maj 2010 21:49

Torsdag, den effektiva dagen, känns det som. Använde förmiddagen till att förbereda tentan genom att besöka bibblan och att läsa kursplaner. Efter det stod jag helt plötsligt i köket och vispade en bechamel för jag blev så sugen på lasagne till kvällen. Tog sen en fika med en annan singelmamma och snacka livet, trevligt! Hämtade dottis tidigt från förskolan idag. Hon satt på en trähäst när jag kom dit med hela ansiktet fullt av blåbärssmoothie, sweet. Ikväll har mamma och pappa varit här på middag och fika med kärleksmums  . Lasagnen blev jättgod men föll inte dottis i smaken, ja ja ingen idé att ta illa upp. Nu har jag precis lagt upp en tentamall och gått igenom uppgiften. Dags för soffan!

Av missmolli - 5 maj 2010 22:38

Redovisning avklarad i skolan idag, nu är det tentan som gäller puh! Måste bara bestämma mig för vad jag ska skriva om. Ändrar mig hela tiden och det är inte så bra om jag ska kunna börja någon gång! Annars har det varit en lugn kväll. Dottis somnade redan vid 18.30, helt slut efter dagis idag tydligen. Nu ligger hon iallafall och snusar med sin gose-nalle  . Har även pratat med min kusin via Skype för första gången, kul!

Av missmolli - 5 maj 2010 10:47

Fick ett telefonsamtal från min bror som nyss kom hem från en dykresa i Egypten . Han berättade att han friat till sin underbara tjej under vattnet  och hon svarade såklart ja! Roligt med lite glada nyheter! Nu är det dags och fixa till sig och gå till skolan. Ska förbi centrum och byta en för liten jeansjacka som dottis var för stor för.

Av missmolli - 3 maj 2010 21:39

Lämnade dottis på dagis vid nio-snåret, lät henne sova ut lite efter en fullspäckad helg  . Hem och pluggade och försökte färdigställa ett dokument till litteraturseminariumet imorgon puh! Det blev lunch med dottis pappa på ett trevligt värdshus, shopping och sen följde han med till dagis och hämta för första gången! Kul, kul, kul hoppas det håller i sig. Hem igen och fortsatt pluggandet och nu är jag klar jippi jippi! Nu blir det lite mys i soffan och sen sängen.

Av missmolli - 2 maj 2010 22:55


Vaknade vid 9-tiden av att dottis stod upp i sängen och pratade glad i hågen, vi verkade ha sovit gott båda två. Det blev mysfrukost och sen lite lek innan det var dags för dottis lunch-tupplur. När hon vaknade kom hennes pappa och storasyster och hämtade henne och jag fick en barn-ledig söndag. Jag har så att säga skolat in dottis och hennes pappa under de senaste tre veckorna genom att vi har träffats och hittat på grejor tillsammans, men idag var det alltså dags för att de skulle ses utan mig. Dottis tyckte det var kul när de kom och plingade på dörren och hon vinkade hej då till mig med glad min  .


Min söndag bestod av plugg, matlagning och promenad inklusive soldyrkande. Lagade en röd-curry-kycklinggryta som blev väldigt stark så jag var tvungen att späda ut den med extra kokosmjölk och god blev den. Efter maten tog jag en promenad längs Mälarens strand tillsammans med Mamma och moster. Vi hade köpt med oss kaffe så det blev perfekt fika i solen.


Nu är dottis hemma igen efter en fin dag med utflykt till en 4h gård samt korvgrillning. Hoppas hon (och jag) får en god natts sömn utan för mycket hosta så hon är pigg på dagis imorrn.

Av missmolli - 1 maj 2010 22:17

  

  

Myslördag med mamma och dottis  

Sushi till middag och sen filmkväll.

Av missmolli - 1 maj 2010 13:30

   Det är ju så skönt att ligga och dra sig i sängen och kunna somna om igen. Speciellt skönt att veta att dottis är hos mormor och morfar och har det bra, det gör att jag verkligen kan slappna av.


Igår var jag på söder med brudarna och åt middag på restaurang En ful och en gul  . Trevlig krog med lite lyxig kinesisk mat och underbart sällskap. Det var två månader sen sist jag träffade alla tjejerna tillsammans (det har ju varit magsjukor och diverse andra åkommor i familjen men nu var dottis frisk och kry). Restaurangen hade öppet kök så stundtals fick vi alla vid bordet hostattacker när kockarna tillagade en rätt med supermycket chili   . Vi avhandlade det mesta kring bordet igår kväll; kärlek, familjeliv, barn, ex, jobb, skvaller, vikt, kläder, frisyrer, kommande semestrar mm. Så skönt med ett ständigt brus av babbel och kul att se alla igen!


Menyn:

Halstrade pilgrimsmusslor med smak av sesam - gott, gott, supergott

Jätteräkor smaksatt med grön chili och grön curry - gott men lite väl mesigt


Två av tjejerna tog en superstark biffrätt med massor av koriander som var jättegod. Nästa gång får det bli den.


Efteråt gick vi till Urban deli och tog en drink   och sen vidare rakt över gatan till Roxy för lite mer babbel och ett glas vitt om ännu mer kärlek och lite om vapen (en av tjejerna hade varit på en skjutbana och provat att skjuta revolver!?).


Hemma vi 02.30 och somnade sött med ett leende på läpparna  

Presentation


Nykär - sambo - gravid - dotter - dumpad - singelmamma - framtidsvisoner.

Följ vår lilla familj i cirkusen som kallas livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards