Alla inlägg under juni 2010

Av missmolli - 24 juni 2010 20:28

Idag har vi lapat sol vid en sjö här i närheten. Dottis pappa kom förbi med bullar och kakor och sola med oss ett par timmar. Det blev halvbad (ben) för oss, dottis doppa hela kroppen såklart   . Populärt ställe det där, dit ska vi gå snart igen. Så skönt med lite värme äntligen! I morgon bär det av till landet och midsommarfirande.

Av missmolli - 23 juni 2010 09:40

Så här ser de ut nu, har växt en hel del  . Hoppas det kommer lite chilis snart så matlagningen kan hettas upp.

  

Av missmolli - 23 juni 2010 09:11

Här hemma är det fortfarande sjukstuga. Tror dock att dottis är på bättringsvägen, när vi vaknade i morse gick hon och satte på sig solhatten och leta rätt på sandalerna och ville gå ut. Hon saknar nog alla kompisarna på dagis. Hon hostar hemskt fortfarande så troligtvis blir det inge dagis förens efter helgen. Mamma kommer över igår med middag och så planerade vi midsommarmaten. Ska fira på min mosters land och det är vi som ska planera grillkvällen. Grillad halloumi, brushetta, fetaostdipp, tzatsiki, färskpotatis, smarrig sallad och någonting att grilla. Det blir så mycket när man väl sätter igång...

Av missmolli - 21 juni 2010 19:35

Dottis är fortfarande sjuk tyvärr så hon fick vara hemma hos Morfar idag när jag gick och jobbade. Trodde hon var på bättringsvägen med nu är det feber igen, 38,5. I morgon skulle de ha någon hemlig överraskning på dagis, den lär förbli hemlig för dottis om hon inte frisknar till under natten. Tråkigt! Vi får hitta på något annat kul i så fall istället   . Bada brukar alltid vara poppis.


Idag efter jobbet tog jag en sväng förbi centrumet och ordna några ärenden. Passade på att köpa lite dryck till Midsommar och blev frågad om leg ha, ha, ha, ha (kul eftersom jag är snart 34 år). Det gjorde min dag kan man säga   .

Av missmolli - 19 juni 2010 22:18

Firade och tittade på bröllopet på tv hemma hos en dagiskompis till dottis. Härligt, härligt gud vad snygg Kronprinsessan är. Barnen verkade inte förstå vilket historiskt ögonblick som utspelade sig från tv-skärmen utan skrotade runt och lekte som vanligt. Vi satt såklart klistrade ändå. Tyvärr blev dottis sjuk under kvällen. Antagligen vaccinationsprutan från i måndags som är orsaken till 39,3 i feber. Nu ligger hon och sover i sin säng och jag hoppas på en lugn natt   .


Kvällens Hovdessert perfekt passande till brölloppet!

(vaniljglass, maräng, hemmagjord chokladsås och banan)  

Av missmolli - 19 juni 2010 09:59

Efter jobbet igår blev det pizzakväll och ett glas rosé med Mamma och Pappa. Dottis lekte som en tok hela kvällen och somnade utmattad vid halv åtta. Tittade på bröllopskonserten från konserthuset, kul med Uggla och Roxette. Höll på och grina ihjäl mig när barnkören kom in på slutet, kan bli rörd för mindre.


Vet inte riktigt hur vi ska fira denna dag. Blir nog en promenad i solen och kanske en pick-nick. Tentan som jag lämna in för ett par veckor sen blev godkänd, jippi jippi!

Av missmolli - 16 juni 2010 20:54

Skrev tidigare att jag har fått solmärken...tittade mig i spegeln precis och jag är helt RÖD. Solen tog visst idag, det får bli apoteket och solkräm till nästa solsession. Vill inte att fröken cancer ska titta förbi.


Kollade mailen precis och hade fått svar på en av mina jobbansökningar, de ville att jag skulle komma på intervju. Nu har jag redan tackat ja till ett jobb som känns helt rätt så jag känner ingen ånger men kul ändå att bli kallad till intervju. Har varit på två totalt, en bra och en dålig. Den dåliga var hemsk. De ställde alla möjliga konstiga frågor som de inte får ställa. -Är du ensamstående? Har du någon back up då som hjälper dig? Har ni delad vårdnad? Jag blev helt paff och satt och såg ut som en fågelholk. Tänkte resa på mig och gå men blev av någon konstig anledning kvar. Intervjun som var bra var helt annorlunda, det kändes i magen att de här personerna gillar jag. Blev så glad när de ringde och erbjöd mig jobbet  .

Av missmolli - 16 juni 2010 19:44

Det blev beach-väder! Jag har legat och solat vid Mälarens strand   , har till och med fått solmärken. Så skönt att bara ligga och softa i värmen. Hämtade dottis från dagis tidigt. Gick till parken och tittade på djuren med en dagiskompis med mamma. Nu håller de på och fyller plaskdammen med vatten så  i morgon blir det nog ett dopp för dottis (och mina ben antar jag), härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards