Alla inlägg under mars 2010

Av missmolli - 27 mars 2010 11:08

Efter en kaosig vecka är det äntligen dags för helg och lite mys. Har bjudit över några släktingar på soffparty, vilket innebär ost, vin och dessert för att fira min nya soffa  . En anledning så god som någon att samla lite trevligt folk att umgås med.

Av missmolli - 21 mars 2010 21:45

Den nya soffan finns numera i vårt vardagsrum efter en månads väntande. Den är gigantisk!!! Hade en liten tvåsits-soffa innan, den här är ungefär tre gånger så stor. Jag har somnat på divanen i stort sett alla kvällar sen vi fick hit den i måndags. Dottis verkar också gilla den skarpt, hon har sitt eget hörn att mysa i  

Av missmolli - 21 mars 2010 21:33

Under den gågna veckan har dottis varit på dagis och jag har varit och jobbat, kul, kul, kul! I och med det är mammaledigheten över och vi går in i en ny era ta ta taaaaaaaaa! Det var kul att träffa alla gamla arbetskamrater och höra vad som hänt sen sist i deras liv. Trots att det är ett extrajobb så känner jag mig väldigt hemma där, det är helt enkelt bra stämning. Tyvärr blev dottis sjuk under torsdagen så vi var hemma i fredags och det blev allstså inget jobb. Efter en superlugn helg så är hon på bättringsvägen och det blir dagis igen imorgon. Själv ska jag åka till SU och skriva in mig på min sista kurs på lärarprogrammet  

Av missmolli - 14 mars 2010 08:25

Uppe med tuppen! Dottis är hos mormor och morfar och trots det vaknar jag 06.30 Vaffe dä? Låg och drog mig i sängen och tänkte nu måste klockan vara jätte mycket  . Nu har jag bullat upp med mysfrukos; te, hembaktbröd med ost och skinka samt Camilla Läckbergs Sjöjungfrun. Det är en trevlig morgon!

Av missmolli - 12 mars 2010 19:19

Igår ringde personalen från dagis och sa att dottis hade varit ledsen jätte länge. Jag gick dit och hämtade henne lite tidigare. Hon hade ätit en liten frukost och det i kombination med lite mat under veckans kräksjuka hade gjort att hon var slut på energi. Kroppen fick väl en chock när hon plötsligt var tillbaka på dagis med lek, stoj och stim. Igår gick vi hem och ägnade oss åt frosseri för att flylla på reserverna. Lasagne, fiskgratäng och välling gånger två stod på menyn. Efter en lång natts sömn var det en "ny" unge jag lämnade på dagis idag. Gott humör och vackra leenden. Kul!   

Av missmolli - 9 mars 2010 20:08

   Äntligen är vi på banan, nu är det slut med kräk och brutal nummer två. Firade detta med en solskenspromenad längs Mälarens strand tillsammans med dottis och en kompis. Vi stannade till vid en lekplats och latja i snön och gunaeligunga lite. Har inte gungat på ett par år och blev väldigt snurrig i bollen. Dottis skrattade lika mycket som vanligt, ett friskhetstecken. Imorgon blir det dagis helt klart! Avslutade med en lucnhfika i det lokala köpcentrumet. Träffade på en annan kompis som aldrig träffat min dotter tidgare. Han tyckte att dottis hade en mycket fin hokeyfrilla  ha ha ha. Ja den är helt naturligt utväxt, hennes originalfrisyr från födseln som nu slagit ut i full blom 

Av missmolli - 8 mars 2010 20:12

Har idag sålt mitt första item på Blocket vilket gick väldigt smidigt. Nu när jag har haft lite tid över p.g.a dottis kräksjuka har jag tagit tag i de där gamla grejorna som bara ligger och skräpar till ingen nytta. Har tidigare varit lite skeptisk till Blocket med anledning av att eventuellt möta tokfransar som hänger på Blocket för att hitta folk att trakassera. Dagens köpare platsade inte in den kategorien alls, vilket troligtvis inte många människor gör.   Jag tänker numera nya friska tankar om internetförsäljning.

Av missmolli - 8 mars 2010 11:23

Hur många blöjor kan man byta på en och en halv timme? Svaret är fem stycken.

Morgonen började lagom trevligt men nu ser vi ljuset i tunneln. Vatten och skorpor verkar funka perfekt som föda för dottis. Får vara glad för det lilla.



Presentation


Nykär - sambo - gravid - dotter - dumpad - singelmamma - framtidsvisoner.

Följ vår lilla familj i cirkusen som kallas livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards