Alla inlägg under juni 2011

Av missmolli - 30 juni 2011 11:05

Åh underbara semester nu är du här. Nu har min och dottis sex veckor långa semester börjat. De senaste två dagar har jag haft "frukostmöte" nere i hamnen med vänner och dryftat all världens intressanta och ointressanta ämnen. Varvat med sol, bad och babbel har förmiddagarna frörsvunnit i en härlig tropisk hetta. Vid lunchtid har vi cyklat vidare till nya platser och flera dopp i 20 gradigt Mälarvatten.

Vexkans ord är härligt.

 

Av missmolli - 8 juni 2011 12:27

Det verkar bli stora omstruktureringar på jobbet i höst (igen). Vi har precis jobbat in oss i ett arbetssätt och nu ska vi göra nytt. Känns lite sådär faktiskt...Inte för att jag inte tror att det kan bli bra men våren har varit rätt kämpig, så det skulle vara skönt om det flöt på nu i rutinerna vi har och inte börja arbeta fram nya. Allt måste troligtvis stressas fram nu innan semestern vilket känns som man inte kommer ha koll på någonting, kanske inte gör någonting utan det är bara att vila i det. Detta stycke får fungera som utrensande av jobbstress från hjärnan.


Om elva arbetsdagar är det dags för sex veckors underbar semester  . Det blev ingen semester förra sommaren eftersom jag skrev tenta så nu slår vi på stort.


Lite planer:

Weekend i Köpenhamn med daten   

Besök på mosters land   

Weekend med mor på vackert hotell  

Resa till Gotland med tjejerna + kids  


Tid för spontanitet

Av missmolli - 7 juni 2011 23:13

Länge sen jag var inne här och skrev...

Sommarkänslan har verkligen fått fäste och speciellt efter en femdagars ledig helg :) Otroligt hur snabbt man vänjer sig vid att vara ledig.


I helgen var det mycket kul som hände; utgång med mammatjejerna på onsdagen, middag på Brostugan vid Kärsön på torsdagen, hyrde stuga fred-söndag vid Strängnes och båttur på söndagen. Fullt upp!!! Hann även med att ta årets första bad i 21 gradigt vatten.   


Nu längtar jag så efter min sex veckor långa semester!

 




Presentation


Nykär - sambo - gravid - dotter - dumpad - singelmamma - framtidsvisoner.

Följ vår lilla familj i cirkusen som kallas livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards