Av missmolli - 3 juli 2011 20:32

I mitt liv försöker jag att fokusera på det som är positivt, det är ett val jag gjorde efter att dottis pappa och jag gick skilda vägar och allt kändes svartare än svart. Jag tror mycket på att lycka är något som skapas av en själv, alltså att jag väljer själv hur mitt liv ska se ut oavsett  yttre påverkan av saker som händer i livet, hur jag tacklar motgångar. Visst finns det dagar som inte känns så, utan allt är svart och tråkigt, desto viktigare att hitta någonting positivt den dagen och tänka att morgondagen blir ljusare.

Just nu har jag en nära familjemedlem som genomgår en stor kris och verkar ha fastnat i ett hål av ledsamhet och bitterhet. Jag försöker hjälpa och stötta genom att finnas där och försöka hitta på saker som kan lysa upp tillvaron men ingenting hjälper. Bitterheten börjar göra mig helt knäckt och jag orkar snart inte träffa den här personen då jag blir totalt dränerad på energi. Nu har det här pågått i sex månader och jag känner mig handfallen och slut på idéer på vad jag kan göra för att hjälpa. Just nu känner jag för en paus!

Av missmolli - 30 juni 2011 11:05

Åh underbara semester nu är du här. Nu har min och dottis sex veckor långa semester börjat. De senaste två dagar har jag haft "frukostmöte" nere i hamnen med vänner och dryftat all världens intressanta och ointressanta ämnen. Varvat med sol, bad och babbel har förmiddagarna frörsvunnit i en härlig tropisk hetta. Vid lunchtid har vi cyklat vidare till nya platser och flera dopp i 20 gradigt Mälarvatten.

Vexkans ord är härligt.

Av missmolli - 8 juni 2011 12:27

Det verkar bli stora omstruktureringar på jobbet i höst (igen). Vi har precis jobbat in oss i ett arbetssätt och nu ska vi göra nytt. Känns lite sådär faktiskt...Inte för att jag inte tror att det kan bli bra men våren har varit rätt kämpig, så det skulle vara skönt om det flöt på nu i rutinerna vi har och inte börja arbeta fram nya. Allt måste troligtvis stressas fram nu innan semestern vilket känns som man inte kommer ha koll på någonting, kanske inte gör någonting utan det är bara att vila i det. Detta stycke får fungera som utrensande av jobbstress från hjärnan.

Om elva arbetsdagar är det dags för sex veckors underbar semester  . Det blev ingen semester förra sommaren eftersom jag skrev tenta så nu slår vi på stort.

Lite planer:

Weekend i Köpenhamn med daten

Besök på mosters land

Weekend med mor på vackert hotell

Resa till Gotland med tjejerna + kids

Tid för spontanitet

Av missmolli - 7 juni 2011 23:13

Länge sen jag var inne här och skrev...

Sommarkänslan har verkligen fått fäste och speciellt efter en femdagars ledig helg :) Otroligt hur snabbt man vänjer sig vid att vara ledig.

I helgen var det mycket kul som hände; utgång med mammatjejerna på onsdagen, middag på Brostugan vid Kärsön på torsdagen, hyrde stuga fred-söndag vid Strängnes och båttur på söndagen. Fullt upp!!! Hann även med att ta årets första bad i 21 gradigt vatten.

Nu längtar jag så efter min sex veckor långa semester!

Av missmolli - 23 mars 2011 09:19

Trodde att jag hade klarat livhanken från kräkan trots att folk fallit som käglor runit i kring mig i sjukdomen men antagligen inte. Mådde väldigt illa igår på jobbet, sådär så att det står en upp i halsen. Fixade dagen men skippade mötet på kvällen och gick hem och lade mig istället. Låg sedan i soffan och snusa till 22, tittade på House mm. Bytte sen läge och förflyttade mig  till sängen och sov sköna åtta timmar.

I morse vaknade jag och mådde fortfarande kymigt så jag är hemma idag. Dottis sov över hos Morfar och Mormor igår och är redan lämnad på förskolan  . Så skönt och lägligt att dottis var hos dem så jag kan vila. Nu blir det kaffetestet, har inte tagit en kopp sen igår morse   och som relativt storkonsument saknar jag mina dagliga koppar.

Av missmolli - 21 mars 2011 20:46

Hade en mysig morgon med god frukost en stund för mig själv innan dottis vaknade och fick mysfrulle hon med. Jobbet gick som en dans och vips var klockan tre och jag slutade för dagen. Hämta dottis på förskolan och hem till moster och fika och snacka lite. Hon hade precis varit utomlands så det var kul och höra lite om sol, bad och god mat. På vägen hem fick vi ta en sväng förbi rutchkanan och ta ett par åk  .

Nu ärdet soffan som gäller och en kopp te.

Av missmolli - 20 mars 2011 17:01

Det måste vara sant för nu är vi så trötta på vinter och slask. Idag har jag och dottis promenerat i Årstaviken tillsammans med ett par kompisar. Innan dess var vi i Drakenbergsparken och lekte och fikade, det fanns mycket roligt att göra där. Det har varit en toppendag helt enkelt. Nu står köttfärssåsen och puttrar på spisen och resten av kvällen blir det söndagsmys.

Av missmolli - 11 februari 2011 18:00

Vilken crazy vecka!!! Har haft fullt upp och tiden har flygit iväg. I tisdags var en kompis över på fika, skagenmackor och sen chokladtårta, snacka livet mm. Onsdagkvällen hade jag pizzakväll för mina mammakompisar, fullt ös medvetslös. Väldigt roligt och speciellt för barnen. När alla gått hem hoppade jag och dottis i säng halv nio, var helt slut.

Nu är det fredag och jag och dottis är lediga t.o.m måndag  , så härligt. Ikväll blir det middag på söder med kusinen  .

Nykär - sambo - gravid - dotter - dumpad - singelmamma - framtidsvisoner.

Följ vår lilla familj i cirkusen som kallas livet