Alla inlägg under april 2010

Av missmolli - 21 april 2010 22:07

Idag har jag haft en hemmastudiedag och det blev inte så mycket studier men en hel del annat gjort. Har dock beställt lite kurslitteratur som jag hoppas dyker ner i brevlådan innan helgen så jag har något att läsa. Har spenderat förmiddagen i tvättstugan och eftermiddagen med en kusin på shoppingrunda. Hittade äntligen att par skor som inte andas vinter! På kvällen kom en kompis över på middag. Vi lagade kyckling a la röd curry, supersmarr. Trevligt att bara sitta och babbla strunt över en kopp kaffe  .

Av missmolli - 16 april 2010 19:52

Den här dagen blev underbar med tanke på utgångsläget i morse. Dottis har inte visat några magsjuke symptom an så länge. Efter hennes långa tupplur blev det lunch och sen en långpromenad i vårsolen. Åhhhhhhhhhh vad det var nice med lite sol i ansiktet. Stannade till på olika lekplatser och gungade. Dottis snurrade i en lekattraktion som såg ut som en jordgubbe. När hon gick av den kunde hon knappt stå upp än mindre gå rakt, lite snurrig i bollen  . Nu är det fredagsmys med Mormor  Efter en oväntat god köttbullemacka är det nu dags för kaffe.

Av missmolli - 16 april 2010 11:04

Stackars lilla dottis! Nu var det dags för kräksjuka igen. Igår natt började hon kräkas och fick diarée  . Vi var uppe några gånger på natten och bytte blöjor, kläder och sängkläder. Så synd om henne. Idag verkar hon dock lite bättre, hoppas att det håller i sig. Vi har ritat och läst böcker på morgonen och nu ligger hon och vilar, första tuppluren för dagen. kanske kan vi ta en liten tur med vagnen ifall senare idag om hon håller tätt  . Håller tummarna!

Av missmolli - 15 april 2010 21:54

Okej, det är tydligen säsongsuppehåll för House på 4:an så nej! jag har inte varit uppe och lämnat saker på vinden ännu. Det står en pulka i hallen och skräpar som dottis använder varje morgon när hon och kaninen tar en tur

Av missmolli - 13 april 2010 20:54

Nu är det snart dags för mitt favvo-program House. Undrar om de kommer genomföra en MRI på patienten i det här avsnittet?! Om de inte gör det ska jag bära upp diverse strunt på vinden ikväll...annars sofffffffffffan.

Av missmolli - 13 april 2010 20:43

   Idag fick jag en ledig eftermiddag bara sådär  . Eftermiddagslektionen blev inställd och jag hade barnvaktshjälp efter dagis så det var fritt fram för hopp och lek för min del. I det här underbara vädret blev det en lång promenad och fika med min kusin och hennes bebis i solen. Trevligt att bara slöa lite! En dag att känna sig lycklig och titta på blommorna!

Av missmolli - 11 april 2010 19:46

Åh en sån underbar dag! Idag har jag, dottis och hennes storasyster och besökt en 4H gård med massor av djur. Det blev fika, ponnyridning och gungeligung. Härligt när man kan vara ute hela dagen. På eftermiddagen åkte vi hem till några släktingar och hade årets första (men inte sista) grillparty för säsongen.

Av missmolli - 3 april 2010 22:05

Rårakor med sikrom, rödlök, gräddfil och dill

                                

Rostbiff, hasselbackspotatis och rödvinssky

                                

Chokladmousse, ljumna hallon och grädde


Ja det var smarrigt!

Presentation


Nykär - sambo - gravid - dotter - dumpad - singelmamma - framtidsvisoner.

Följ vår lilla familj i cirkusen som kallas livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards